Běžecká jóga. Zvýší výkonnost a urychlí regeneraci

Běžecká jóga
Zdroj: Shutterstock.com

Jóga a běh mají mnoho společného. Běžecká jóga, stejně jako běh samotný, pracuje s dechem a rovnováhou. Jak pomocí jógy zlepšit běžeckou techniku i výkon?

Jóga vám, jako běžci, přinese rovnováhu těla a mysli.

Co je běžecká jóga

Jóga pro běžce, nebo běžecké jóga, je volná sestava cviků, které uvolňují svalstvo a úpony, které jsou při běhu nejvíce zatěžované.

Proč cvičit běžeckou jógu

Jednoduše protože budete běhat lépe a zrychlíte regeneraci svalů a kloubů. Kromě toho, že skvěle protáhnete celé tělo, také ho řádné posílíte.

Díky cvičení jógy se naučíte správně dýchat, a propojíte vaše tělo a mysl. Jakkoliv spiritualisticky to může znít, jóga pro běžce není nic jiného, než strečink, pouze má přidanou hodnotu ve formě poznání vlastního těla a jeho limitů.

Jógové pozice, z nichž některé jsou balanční, jiné uvolňující a další se zaměřují na flexibilitu, vám umožní posílit tělo a získat klid, třeba i před náročným závodem.

Jak často cvičit běžeckou jógu

Běžeckou jógu cvičte ideálně několikrát týdně. V Praze máte možnost vyzkoušet hodiny běžecké jógy v centru pro běžce Running Mall.

Běhání a kolena. Jak běhat a neničit si kolenní klouby

Navštěvovat ale můžete i klasickou hatha jógu a společně s lektorem konzultovat pozice, ze kterých vaše tělo získá nejvíce benefitů pro běh a relaxaci svalů po něm.

Běžecká jóga – 5 nejlepších pozic pro běžce

Jógu můžete začít cvičit i doma – pro správné provedení pozic (ásán) vycházejte z videí na Youtube a ilustrací na oborných stránkách o józe.

Pes hlavou dolů

Posiluje hamstringy, lýtka a klenbu chodidel. Také posiluje ramena, což u běhu oceníte.

Nízký výpad

Protahuje kyčelní ohýbač, posiluje hamstringy (svaly zadní strany stehen) a kvadricepsy

Pozice holuba v lehu

Svěle uvolňuje boky a zbavuje tělo napětí – výborná pozice po náročném tréninku.

Spinal twist

Uvolňuje dolní oblast zad a protahuje hýžďové svaly, tolik namáhané při běhu

Pozice orla

Balanční pozice, která vás připraví na pořádný výkon. Zvyšuje flexibilitu kyčlí, ramen a posiluje kotníky a svaly kolem lopatek.

 

Jóga může zlepšit váš běh a je jednou ze skvělých forem aktivního odpočinku ve dnech, kdy neběháte, ale i jako cvičení pro uvolnění těla po náročném tréninku nebo místo obvyklého protažení před vyběhnutím. Vyzkoušejte ji .

Běžecká jóga. Zvýší výkonnost a urychlí regeneraci
Ohodnoťte tento článek

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními!

Více o Lenka Rejfířová
Cestovatelka a sběratelka zážitků. Mluví španělsky a portugalsky a nevěří na jeden domov. Na cestách peče perník a smaží bramboráky jako poděkování za nocleh nebo prohlídku města.

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


Běžecká jóga. Zvýší výkonnost a urychlí regeneraci