Jak kondičně běhat. Zařaďte běh jako relax

Jak kondičně běhat
Zdroj: Shutterstock.com

Běhání je sport, který je nenáročný na finance, prostor i vybavení. Proto, i když běh není vaší hlavní sportovní vášní, ho můžete zařadit jako odreagování mezi jinou fyzickou aktivitou. Jak kondičně běhat?

Pokud budete běhat jen jednou či dvakrát do týdne, je třeba dát pozor na důkladné rozcvičení a správnou techniku.

Jak často kondičně běhat?

Pokud si chcete udržet skvělou kondici, kterou už máte díky praktikování jiné fyzické aktivity, správné výživy a dostatku spánku, budete nejspíš chtít běhat 1x- 2x do týdne. Možná chcete jen doprovodit svého kamaráda, nebo prostě chcete cítit svěží vzduch a vidět ubíhající krajinu.

Jak kondičně běhat – běh jako zábava

Aby vám běhání vydrželo, i když není vaší primární aktivitou a netrénujete na běžecký závod, je potřeba si z něj udělat svoji zábavu.

Svoje výběhy obměňujte: jednou vyběhněte svižněji na 75% svojí maximální tepové frekvence, podruhé prověřte vytrvalost například uběhnutím 15km v pomalém tempu, jindy se opřete do intervalů. Vyzkoušejte také běhání do kopců a z kopců nebo schody – to je skvělé na vytrvalost a trénink síly.

Náročnost vašich výběhů je jen na vás, rozhodně by se ale běh neměl stát jen nudnou náhradou vašich primárních aktivit. Běhejte s chutí, vymýšlejte si pro sebe nové cíle a motivujte se.

Jak kondičně běhat – najděte si parťáka

Najděte si běžecký klub v místě vašeho bydliště, nebo změřte síly s kamarády, kteří běhají více, než vy (pozor ale, ať v rámci hecování neběžíte příliš rychle, potom můžete mít problémy se správným dýcháním).

Jak kondičně běhat – pozor na techniku a podmínky

Kdo říká, že se jednou k běžeckému závodu nevyhecujete? Proto je dobré už od začátku běhat technicky správně.

Běhejte zpříma, jemně předklonění vpřed. Před výběhem vždy zkontrolujte předpověď počasí a připravte se na běhání v dešti, vedro i zimu. Pamatujte na to, že na běhání byste se měli obléknout, jako kdyby bylo venku o 5 stupňů více, protože se pohybem zahřejete – déšť, ledovku anebo silné slunce ale neberte na lehkou váhu.

Po běhu na rozehřátí (1-1,5km) se rozcvičte, protože vaše svaly jsou už zahřáté (nerozcvičujte se před během). Ideální je při každém běhu zmáknout také běžeckou abecedu, ale pokud vás nebaví, zařaďte ji alespoň dvakrát do měsíce.

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními!

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*