Pomalý běh. Pomůže vám k lepším výkonům i zhubnout

Pomalý běh a hubnutí

Zdá se vám, že i když už běháte nějaký ten týden, stále máte problém svoje tréninky udýchat? A kde je to slibované zhubnutí? Problém může být v tom, že běháte příliš rychle. Poznejte pomalý běh a jeho vliv na váš výkon.

Nedaří se vám zhubnout, i když usilovně trénujete? Máte pocit, že běh stále tak nějak dechově nezvládáte? Zpomalte!

Optimální rychlost běhu vs. začátečnické sprintování

Běžci-začátečníci mnohdy běhají příliš rychle, buď ze samé radosti z běhání, anebo protože když se potíme, tak přece spalujeme kalorie a tělo dostává zabrat.

Tělo, a hlavně naše plíce sice při megalomanských začátečnických výbězích jede na plné obrátky, výsledky v podobě lepší kondice ale nepřichází. Právě optimální rychlost běhu nám ale pomůže k efektivnějším tréninkům, zlepšení výkonu a také nastartuje spalování tuků.

Pomalý běh – vaše cesta k rychlejším tréninkům

Pokud běžíme v pomalejším tempu, dáváme svému tělu čas na přizpůsobení fyziologických funkcí probíhající aktivitě. Zatímco při intenzivní a krátké aktivitě spalujeme cukry, po 30 minutách vytrvalostního, méně výbušného tréninku, dochází ke spalování tuků.

Zase to ale nesmí být příliš snadné: pro spalování a trénování vytrvalosti je třeba udržet hodnoty tepové frekvence v aerobním pásmu. Zkrátka, poběžíte pohodlným tempem, které bude účinnější, než kdybyste se přepínali. Také nemusíte navyšovat kilometráž, stačí běžet obvyklou vzdálenost, jen o něco pomaleji.

Rychlost běhu km/h – jaká je ta správná?

Pokud používáte sporttester anebo běžeckou aplikaci v telefonu, bude pro vás jednoduché udržet svoje tempo na správných hodnotách. Ideální rychlost běhu je taková, která vám umožňuje konverzovat se svým běžeckým partnerem (nebo si pobrukovat oblíbenou písničku, když běžíte sami).

Čtěte také: Jak běhat podle tepové frekvence. Výpočet a správné tempo

Neexistuje ideální rychlost běhu měřená v kilometrech na hodinu, protože každý máme jinou maximální tepovou frekvenci (TF max). Tu svoji zjistíte nejlépe zátěžovým testem.

Pomalý běh – výpočet tempa běhu

Pro spalování tuků a vytrvalostní trénink je třeba běhat na 65-70 % vaší TF max. Optimální rychlost běhu zjistíte tak, že si budete, alespoň v začátcích běhu, měřit tepovou frekvenci při běhu a budete ji udržovat na zmíněné hodnotě.

Postupem času se naučíte toto tempo tréninku odhadnout, anebo si zkrátka můžete zapamatovat průměrnou rychlost km/h, kterou sporttester ukazuje, když běžíte ve zmíněných hodnotách (60-75 % vaší maximální tepové frekvence).

Pomalý běh. Pomůže vám k lepším výkonům i zhubnout
3.8 (76.47%) 17 hlas[ů]

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*