Oběhání.cz

Běhání při kojení. Na co si dát pozor?

Běhání při kojení

Běhání při kojení může ženě podle specialistů spíše pomoci, než uškodit. Pokud je vaše tělo na fyzickou aktivitu zvyklé už od doby před porodem, není třeba se obávat nepříjemností.

Je možné běhat v období kojení? Nepřijdu o mléko? Odbornice radí, jak správně začít s pohybovou aktivitou po porodu.

Běhání při kojení – mléko nezkazí

Obavou žen-běžkyň je především vyplavování kyseliny mléčné do těla, což může způsobit změnu chuťových vlastností mateřského mléka. Dítě ho tak může začít odmítat. Takové případy existují, ale stávají se při vrcholovém sportování s vysokou zátěží.

Pokud běháte jen pro radost, nebo kvůli vyběhání těhotenských faldíků, rozhodně není potřeba se obávat ztráty chuti mléka.

Cvičení po porodu. Kdy můžete začít a na co si dát pozor!

„Kojící žena se sportování bát nemusí, sportem rozhodně o mléko nepřijde. Organismus sportovkyně pracuje efektivněji, a ta je schopná vytvořit stejně, ne-li více kvalitního mléka než její nesportující kolegyně, “ říká Anna Mydlilová z Laktační ligy.

Běhání při kojení – Na co si dát pozor

Větší fyzické aktivitě by se ženy měly vyhýbat v šestinedělí, protože je to stresové období a mysl i tělo se po porodu snaží dostat zpět do pohody. „Právě velká zátěž na začátku plus stres kolem miminka mohou vést k únavě, někdy kvůli tomu může žena ztratit mléko,“ dodala Darina Kopřivová z Centra péče o matku a dítě (Pomad).

Specialistka na kojení Anna Mydlilová z Laktační ligy dodává: „Protože se sportem vyplavují endorfiny, běhání vám může spíše přispět dobrou náladou, než uškodit. Předpokladem je kvalitní a pestrá strava s dostatečným příjmem vápníku, hořčíku a železa a dobrý pitný režim.“

Běhání a výživa. Vsaďte na kvalitní sacharidy a dostatek minerálů

Pitný režim při kojení

Pitný režim je pro tvorbu mateřského mléka stěžejní. Kromě vody pijte i vlažné bylinné čaje – skvěle hydratují organismus. Doporučené množství dva litry tekutin na den platí obecně, při kojení by ale žena měla vypít až tři litry.

Jak dlouho po porodu můžu začít běhat?

Počkejte s běháním alespoň tři měsíce po porodu. „Hopsavé“ sporty jako je běh, aerobik nebo cvičení na balonu se v této době nedoporučují. „Je to spíš kvůli pánvi, než že by se musely bát o mléko,“ vysvětlila odbornice Darina Kopřivová.

Po uplynutí šestinedělí se ale s klidem můžete věnovat józe, jemnému posilování nebo plavání. Jemný strečink si můžete dát i doma, když miminko konečně usne.

Běhání při kojení. Na co si dát pozor?
2.8 (55%) 4 hlas[ů]


1 Komentář Běhání při kojení. Na co si dát pozor?

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.