×
Oběhání.cz

Běhání v zimě. Jak si ho užít a na co si dát pozor

Běhání v zimě

Běhat se dá celkem v pohodě do 20 stupňů pod nulou. Otázkou zůstává, jestli vám to bude hodně nepříjemné nebo jen trochu. Umíte se připravit na běhání v zimě?

Už víte, že trocha nekomfortu tréninku jen prospívá. Ukázkovou nepohodu, která okoření vaše tréninky, přináší zimní období.

V Ideální situaci vám budou odměnou za to, že jste opustili teplý gauč a hrnek čaje, zasněžené uličky a bílé střechy. Taky se ale může stát, že bude pršet a vy budete poskakovat po zablácených chodnících. Ať tak či tak, běhání v zimě má svoje kouzlo, tak se mu nevyhýbejte a vychutnejte si ho.

Co na sebe při běhání v zimě a mrazech

Pokud jsou mínusové teploty, je potřeba před vyběhnutím promyslet oblečení. I pro běh platí zlaté pravidlo cibule, tedy vrstvení:

vrstva 1: funkční tričko s dlouhým rukávem (takové, které odvádí pot a udrží vás v suchu), případně termo tričko

vrstva 2: teplá funkční mikina

vrstva 3: běžecká bunda (větrovka nebo zateplená bunda, podle toho, jestli je opravdu nízko pod nulou, nebo jen 5-7 minusových stupňů.

„Při teplotách pod minus 15 stupňů bych těm, kteří poběží opravdu volně, případně budou při běhu na jiného čekat, doporučil ještě nultou nebo čtvrtou vrstvu– funkční tričko bez rukávů, nebo péřovou vestičku,“ doporučuje Miloš Škorpil, zakladatel Běžecké školy.

Nezapomeňte na čepici, rukavice a tunel na krk nebo kuklu. Vyzkoušejte, co vám nejvíce vyhovuje. Raději volte syntetické materiály, než ty pletené, protože ty druhé jsou spíš na ozdobu, než na ochranu proti zimě a o odvádění potu nemůže být ani řeč.

Běžecké oblečení. Co nesmí chybět ve vaší výbavě

3 zásady běhání v zimě

Zimu byste měli vnímat jen lehce, určitě by vám neměly mrznout prsty na rukou nebo uši, je potřeba se cítit komfortně, i když počasí není ideální. Jak na to:

s oblečením to nepřehánějte – čím rychleji poběžíte, tím méně ho potřebujete

  • pokud trénujete intervaly v zimě, zůstaňte blízko domova (ať se vracíte do tepla svižně, protože je to kousek)
  • nezapomeňte na pitný režim – i když nemáte potřebu pít tolik, jako v létě a máte pocit, že se nepotíte, tekutiny jsou pro váš trénink stěžejní i v zimě (na delší trénink si vezměte s sebou třeba ultralehkou termosku s čajem)
  • po tréninku rychle do sprchy a převléknout se – žádné postávání a povídání si u grogu, ať nejste nemocní a nemusíte další trénink vynechat
Běhání v zimě. Jak si ho užít a na co si dát pozor
4.7 (93.33%) 3 hlas[ů]


Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..