×
oBěhání.cz

Jak dlouho běhat na orbitreku. Trénujte a hubněte

Jak dlouho běhat na orbitreku

Orbitrek je stroj pro kardio cvičení, při kterém můžete zažít pohyb, který je odlišný od chůze i běhu. Je skvělý na spalování kalorií a můžete si nastavit různou obtížnost pohybu. Jak dlouho běhat na orbitreku pro účinné hubnutí?

Orbitrek, neboli krosový eliptický trenažér, je nástrojem pro kardio cvičení doma nebo v posilovně. Trénink na orbitreku kombinuje pohyby, které využíváme při jízdě na kole a běhu na lyžích.

Výhody orbitreku

Cvičení na orbitreku nezatěžuje klouby, protože při něm nedochází k silným nárazům (jako při běhu). Proto je vhodný také pro osoby s nadváhou. Protože při cvičení na orbitreku zapojujeme i paže, zvyšujeme energetický výdej a dochází tak ke spalování kalorií.

Běžecký pás. Jeho výhody a jak na něm trénovat

Jak dlouho běhat na orbitreku

Na orbitreku bychom se měli pohybovat v aerobním pásmu, tedy udržet hodnotu 65-75% naší maximální tepové frekvence. Pro hubnutí je dobré cvičit 5x týdně 40 minut. Cvičení na orbitreku kombinujte s chůzí na čerstvém vzduchu, během anebo posilovnou. Při aktivním kardio pohybu 5 dní v týdnu můžete v závislosti na tělesné kondici zhubnout zhruba 3 kg za měsíc. Pohyb kombinujte se správnou stravou bohatou na komplexní sacharidy (celozrnné výrobky, rýže, sladké brambory, quinoa), bílkoviny a zdravé tuky (ořechy, rostlinné oleje, avokádo, ryby).

Pro udržení kondice, pokud se věnujete jiným sportům, používejte orbitrek dvakrát týdně 60 minut.

Běhám a přibírám. 7 možných příčin vašich kil navíc

Kromě klasického pohybu na orbitreku můžete využít také jízdu vzad – začněte tlakem zadní nohy a automaticky se začnete pohybovat směrem vzad. Při jízdě vzad nikdy nepouštějte madla na ruce, vždy se aktivně přidržujte a tělo držte zpříma.

Jak dlouho běhat na orbitreku – zvýšení intenzity

Poté, co zvládnete jízdu na orbitreku, je dobré občas zvýšit odpor pomocí setrvačníku na stroji. Tak budete muset vydat více energie a spálíte více kalorií.

Jak začít běhat. Tréninkový plán a tipy pro začátečníky

Střídáním nižší a vyšší intenzity si můžete sami vytvořit a regulovat skvělý intervalový trénink, účinný při hubnutí i tréninku rychlosti a síly.



6 Komentáře Jak dlouho běhat na orbitreku. Trénujte a hubněte

  1. Já běhám každý den v týdnu 1,5 hodiny a dá se to v pohodě zvládnout. Ale je pravda, že jsem trénovaná…dřív jsem aktivně běhala. Možná pro začátečníky by stačilo obden 40-50 minut, případně denně aspoň 30 min.

  2. Dobrý den, pořídila jsem si domácí orbitrek. Při cvičení mě bolí horní polovina zad, víceméně pod pravou lopatkou, rameno. Je to důvod se cvičením skončit? Přijde mi, že to asi není v pořádku. Nebo co dělat jinak? Poradí mi prosím někdo, mám obezitu 1. stupně a orbitrek se mi jevil jako skvělé řešení.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..