×
oBěhání.cz

K čemu je dobrý běh. 9 důvodů, proč začít a vytrvat

K čemu je dobrý běh

Nejspíš víte, že díky běhu zhubnete a získáte kondici, kterou vám ostatní budou závidět. Pojďme si ale nyní představit další výhody pravidelných tréninků, o kterých jste možná ani netušili. K čemu je dobrý běh?Na co je dobrý běh? Získáte tolik skvělých věcí pro život, že se vám jen těžko bude chtít přestat.

K čemu je dobrý běh

Už se vás jednou nějaký neběhající kamarád zeptal, na co je dobrý běh? Tyhle důvody ho rozhodně přesvědčí o tom, že pro sebe děláte skvělou věc.

Získáte sebevědomí

Na začátku jste do ´´toho´´ možná šli kvůli ztrátě nadbytečných kil nebo pro lepší fyzičku. Čím déle ale běháte, tím více vás to baví.

Sami sobě totiž dáváte výzvy: rychlostní, vytrvalostní, silové do kopce, běh v cizím městě…to vše vám pomáhá k lepšímu pocitu sami ze sebe. Vrátit se domů z náročného běhu je jako udělat zkoušku nebo dostat přidáno v práci, a tak pokračujte a překonávejte se!

Poznáte nové lidi

Pokud jste si někdy byli zaběhat třeba v Kunraťáku, víte, že se běžci mezi sebou zdraví. Ahoj, ahoj…je to paráda, když víte, že v tom nejste sami. Dále tu jsou běžecké skupiny, kterých se můžete chytit a nepustit – porovnáte svoje tempo s ostatními, získáte nové kamarády a proč ne, klidně i svoji životní lásku. A ano, i běžci chodí na pivo, nebojte se, že jenom trénují.

Běhat můžete celý život

Běhat můžeme od dětství až do stáří, na rozdíl třeba od kulturistiky nebo různých závodů na horských kolech a podobně. Běh je zdravý, posiluje kosti a udržuje vás ve skvělé kondici. Kdo by nechtěl mít dědu běžce?

Získáte vytrvalost

Při běhání si vybudujete skvělou vytrvalostní základnu pro ostatní sporty, jako je fotbal nebo box. Využijte toho!

Zážitky z úspěchu v běhu a medaile

Medaile ze zvládnuté pětky pro vás možná byla první v životě. Po pár letech běhání se vám cenné kovy začnou množit, protože závody jsou vaší motivací. Ve veřejných běžeckých závodech navíc obdržíte tuhle krásku na krk za to, že se zúčastníte, nemusíte se umístit hned na bedně.

Běh je rychlá chůze

Zvlášť ve svých běžeckých začátcích se rozhodně nebojte některé úseky ujít. Nemusíte pokaždé běžet jako o život, to by vás taky mohlo pěkně odrovnat, dokud si pravidelným tréninkem nezařídíte dobrou kondici.

A tak choďte, běhejte indiánský běh (střídání chůze a běhu), sprintujte, zkrátka, na co se cítíte a máte náladu.

Běhání zrychlí vaše zažívání

Metabolismus běžce je ukázkový. Po pár měsících běhání si všimnete, že chodíte na ono místo tak nějak častěji. Ano, běhání vám může pomoci i se zácpou. Toxiny, tuky a cukry z těla se při pravidelné běžecké aktivitě vylučují rychleji, a to znamená i hezký úbytek tělesné váhy.

Získáte disciplínu a řád

Běžecké tréninky vás naučí naplánovat si výběh v rámci nabitého dne. Někdy kvůli běhu vstanete v 5 ráno, jindy se kvůli němu vzdáte víkendové siesty na gauči.

Nejlepší aplikace na běhání. Vybrali jsme 11 nejoblíbenějších

Získáte disciplínu, která se vám bude hodit i v běžném životě, pro plnění pracovních i soukromých závazků.

Poznáte nová místa

Jsou běžci, kteří za maratony a dalšími závody cestují po celém světě. Jak sami přiznávají, jen tak na kukačku by se jim nikam nechtělo. Závody v cizích městech nebo zemích jsou skvělým způsobem poznávání nových kultur a samozřejmě dalších běžců. Co třeba maraton v Istanbulu, kde poběžíte mezi dvěma světadíly po mostě přes Bospor?



Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..