Nejlepší aplikace na běhání. Vybrali jsme 11 nejoblíbenějších

Nejlepší aplikace na běhání
Zdroj: Shutterstock.com

Aplikace na běhání pro chytré telefony vám pomáhají sdílet svůj běh online a nechat se povzbuzovat od kamarádů, natrénovat na svoji první pětku nebo zachraňovat svět před krvežíznivými zombíky. Které jsou ty nejlepší?

Aplikace na běhání jsou si dost podobné. Vyzkoušejte si je klidně jednu po druhé, a zjistěte, které funkce vám vyhovují a které pro váš trénink nevyužijete. Některé aplikace jsou zároveň sociálními sítěmi, které vám umožní sdílet svoje výkony s kamarády a sledovat jejich rekordy v reálném čase.

Důležitým kritériem výběru aplikace by měla být také pohodlnost ovládání, i když jste zrovna v pohybu.

Aplikace na běhání Runkeeper

V jednoduchosti je krása. A to platí i o aplikaci Runkeeper, která navzdory svému názvu neměří jen běh, ale i dalších 13 aktivit, a to včetně jízdy na invalidním vozíku. Runkeeper je super aplikace hlavně pro udržení motivace. Zadáte si cíl, třeba zhubnout 5 kg, nebo uběhnout za týden 30 km, a Runkeeper vás u vašich cílů udrží a namotivuje pro ještě lepší výsledky.

Posílá emailové notifikace s gratulací, kdykoliv dosáhnete osobního rekordu – rychlost, vzdálenost, doba tréninku, počet spálených kalorií. Nevýhodou je, že se občas v nových aktualizacích pár dní zasekává a naměří tak buď nereálné hodnoty, a nebo se prostě sekne a nenaměří nic.

Strava

Jedna z nejoblíbenějších aplikací mezi běžci po celém světě. Díky Stravě se běhání stane součástí vašeho online i offline života, protože svoje výkony můžete porovnávat se svými přáteli a sdílet je jako na facebooku.

Strava je rychlá a zábavná – hlavně díky tzv. segmentům. Sami uživatelé vytváří segmenty, jako třeba nejvyšší kopec v okolí, nebo nejdelší most. Na těchto úsecích tak můžete změřit síly s ostatními a zkusit je proběhnout nejrychleji. Taky můžete přidávat svoje vlastní segmenty a potom čekat, kdo ho po vás proběhne jako první, a jestli překoná váš časový rekord. Strava je jednička, co se sociálního rozměru běhání týká.

Sdílejte běh s přáteli s Runtastic

Runtastic ve verzi zdarma nenabízí žádné zázraky a navíc je plný reklamních bannerů, které ubírají na přehlednosti. V jednorázově placené PRO verzi se už ale dějí (skoro) zázraky: aplikace vás při pohybu snímá a naživo streamuje váš běh na web, kde vás mohou sledovat přátelé. Uvidí, kolik už máte za sebou a jak rychle běžíte. Navíc vás můžou povzbudit hlasovou zprávou, která se vám okamžitě přehraje.

Další zajímavostí placené verze jsou inspirativní příběhy v podcastech, které si můžete stáhnout a poslouchat při běhu (v angličtině).

Trénujte s Endomondo

Aplikace s širokou sítí uživatelů, v Česku velmi oblíbená. Přehledná grafika a přesnost měření jsou jejími hlavními výhodami. Endomondo si zamilujete, pokud chcete projíždět statistiky a vzpomínat na svoje tréninky. Při ukládání svého právě dokončeného tréninku můžete svůj běh popsat několika větami nebo klidně slohem (ostatní aplikace umožňují jen jednoduché popisky) a přidáte neomezené množství fotek.

Podobně jako Strava nabízí Endomondo různě šílené výzvy, kterých se můžete účastnit nebo je sám vytvářet. Některé výzvy jsou sponzorované a můžete si tak vyběhat i nějakou malou odměnu.

Nike+ Running

Jednoduchá aplikace s příjemnou grafikou. To nejlepší, co Nike+ nabízí je, že ve verzi zdarma poskytuje to, co ostatní aplikace nabízejí pouze v placených premium verzích: personalizované tréninky. Jednoduše zvolíte, jestli jste začátečník, pokročilý běžec nebo expert, a aplikace pro vás vybere tréninky, kterých se můžete držet a zaznamenávat svůj pokrok. Podobně jako Strava je Nike+ běžeckou sociální sítí, na které můžete sdílet svoje výkony s kamarády a získat tak ještě více motivace pro svůj běh.

Běžecká aplikace C25K

Od gauče k první uběhnuté pětce. Jinými slovy, název aplikace je zkratkou anglického “From Couch Potato to a 5k run“ což znamená, že se jedná o aplikaci určenou úplným začátečníkům v běhu. Nabízí 8týdenní program, který vás donutí zvednout zadek a vyběhnout. Aplikace vám naplánuje běhání 30 minut denně, 3 dny v týdnu.

Po osmi týdnech (nebo ještě dřív) uběhnete pětku jako nic a můžete vesele stahovat další aplikaci od tvůrců, která se zaměřuje na uběhnutí 10km. Aplikace se ale často zasekává, hlavně pokud děláte při běhu na mobilu i něco jiného zároveň, třeba ladíte playlist. Za tu srandu to ale stojí. Vývojáři navíc mysleli i na tu část populace, která nemá chytrý telefon: do mobilu si můžete stáhnout inspirativní podcasty a hudbu, která vás nakopne.

Aplikace Mapy.cz

Žhavá novinka! Od listopadu 2016 můžeme používat naše milované mapy.cz i pro stopování běžeckých, případně cyklistických tréninků. Funkce Stopař snímá vzdálenost, čas, průměrnou rychlost i výškový profil. Trasu si potom můžete uložit – přidat do batůžku a později ji vybalit.

Aplikace je zatím dostupná pouze pro Android. „Stopař je funkce, se kterou inspirujete své okolí a uchováte si vzpomínky a záznamy z absolvovaných cest. Ať už je řeč o výletech českou krajinou nebo o pravidelných cyklistických výkonech,“ uvádí novou vychytávku Jakub Faifer, produktový manažer Mapy.cz.

Bavte se s Zombies, run!

Takhle to vypadá, když vývojáři popustí uzdu fantazii a místo další běžecké aplikace vypustí do světa epickou hru, díky které sice běžíte, ale máte u toho tak trochu strach. Zombíky uslyšíte ve sluchátkách už po pár desítkách metrů a vaším úkolem je jim, samozřejmě, uniknout, abyste se nestali jejich svalnatou obětí. Pokud si chcete vaše tréninky trochu okořenit misí pro záchranu světa, v placené verzi se můžete vyřádit. A možná vás to i zrychlí.

Běhejte s SportsTracker

Jedna z nejstarších aplikací pro záznam běžeckého tréninku, která se ale stále těší oblibě. Její ovládání je jednoduché, grafika čistá a bez zbytečných přízdob, a hlavně – nabízí všechny funkce zdarma. Můžete využít také synchronizaci s hrudním pásem pomocí bluetooth. Skvělou vychytávkou je automatická pauza (přestane počítat, když se zastavíte), což je funkce, kterou ostatní aplikace nabízí pouze v prémiových verzích za příplatek.

Máme přehled i aplikací o hubnutí. Podívejte se.

iSmoothRun

Nejlepší aplikace pro jablíčkáře, zatím pouze v placené verzi. Její výhodou je, že v místech, kde není dostupný signál z GPS, nepřijdete o svoje data, protože se aplikace automaticky přepne do režimu on-the-fly, který vypočítává rychlost z krokoměru. iSmoothRun pro vás také vytvoří intervalové tréninky téměř na míru.

Unikátní je funkce shoe tracking – tu využijí běžci, kteří střídají běžecké boty, ale stále chtějí mít přehled o tom, kolik km v konkrétních běžečkách uběhli, a jestli už není čas koupit nový pár.

EPP a Charity miles

Pro uzavření seznamu běžeckých aplikací ještě uvádíme dvě služby, které promění vaše tréninky v dobročinné akce. Každý kilometr se počítá – běháním přispíváte buď v aplikaci EPP českým dobročinným organizacím (projekty najdete na webu) nebo americkým neziskovkám, v případě Charity miles – tady si můžete vybrat konkrétní organizaci, pro kterou budete běhat a cítit se tak po odvedeném tréninku ještě o něco lépe. Protože nemusíte běhat jen pro sebe.

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními!

Více o Lenka Rejfířová
Cestovatelka a sběratelka zážitků. Mluví španělsky a portugalsky a nevěří na jeden domov. Na cestách peče perník a smaží bramboráky jako poděkování za nocleh nebo prohlídku města.

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*